niedziela, 12 listopada 2017

Stella di Mare Beach Resort & SPA (Hurghada, Egipt)

Kochamy podróże niemal tak samo jak jedzenie. Poza tym te dwie sprawy - podróżowanie i jedzenie -  (przynajmniej z naszego punktu widzenia) są ze sobą mocno związane.
Do tej pory jednak wręcz wzbranialiśmy się od zazwyczaj mocno ograniczających ofert biur podróży wybierając zwiedzanie świata na własnych zasadach.
Ale cóż! W życiu trzeba spróbować wszystkiego, więc spontanicznie zdecydowaliśmy się sprawdzić co to jest all inclusive i czy jednak warto raz na jakiś czas wybierać taką formę spędzania urlopu.
Padło na kompleks hotelowy Stella di Mare w zatoce Makadi Bay oddalony od centrum Hurghady o około 30 kilometrów. Dlaczego tam? Nawet na zorganizowanej wycieczce do ciepłych krajów typu AI nie wyobrażamy sobie, by całymi dniami leżeć plackiem na plaży (chociaż głównie na tym to polega, taka prawda). A Stella di Mare oprócz prywatnej plaży udostępnia swoim gościom pomost z zejściem bezpośrednio na przepiękną rafę koralową. Raj dla amatorów snorkelingu! Na pytania o rafę, hotel, bezpieczeństwo i inne szczegóły takiej wycieczki zainteresowanym chętnie odpowiem w wiadomościach prywatnych. Tutaj oczywiście pomówimy o jedzeniu.

A jedzenie było dla nas jedną wielką tajemnicą, gdyż jak do tej pory z kuchnią egipską/afrykańską nie mieliśmy wiele wspólnego. W internecie oprócz suchych ogólników na temat kuchni tego kraju znaleźć można niewiele. Poza tym czytać o jedzeniu, a próbować  go u źródła to zupełnie różne rzeczy.
Co do jedzenia na wyjeździe typu all inclusive w ogóle mieliśmy podejście dość ostrożne dywagując, że jak dużo Europejczyków, duży hotel to i jedzenie będzie masowe, mało autentyczne. I na nasze szczęście bardzo się w tej kwestii pomyliliśmy!

W głównej restauracji serwowano śniadania, obiady i kolacje w formie otwartego bufetu. Do wyboru było zazwyczaj 20 ciepłych potraw z czego przynajmniej połowa to dania egipskie. Osobno cały czas dostępna była piekarnia z zawsze fenomenalnie świeżym pieczywem z całego świata (chlebek tak dobry jak u nas, chałki, bułki, naan, podpłomyki, pieczywo indyjskie, arabskie), bufet zimny z wędlinami, sałatkami, sosami, warzywami, piklami oraz imponująca cukiernia z codziennie innymi wyrobami zasługującymi na oklaski. Świeże przyprawy i gotowe sosy/oliwy/octy również cały czas były do dyspozycji gości.
Wczasowicze na takich wyjazdach często narzekają na monotonię - codziennie te same dania, które jedzone w kółko przez dwa tygodnie rzeczywiście mogą się znudzić. Na szczęście to nie grozi gościom Stella di Mare. Spędziliśmy tam tydzień i nie przypominam sobie, żeby jakiekolwiek danie serwowane w porze obiadu i kolacji powtórzyło się.
Moje przypuszczenia, że będzie to nieciekawa masówka również były błędne. Kto interesuje się choć trochę gotowaniem szybko zorientował się podglądając kucharzy (niektóre dania robiono w częściowo otwartej kuchni), że to nieprzypadkowi ludzie, którzy znają się na rzeczy. O tym świadczyła też jakość i smak tych dań. Wszystko świeże, przygotowywane na bieżąco przez kucharzy, bez gotowych półproduktów. Genialnie doprawione, ładnie podane. Poziom zaskakująco wysoki.

Egipcjanie jedzą dużo pieczonych, smażonych i duszonych warzyw wśród których króluje bakłażan przygotowywany na wiele sposobów. Poza tym potrawki w aromatycznych sosach (mięsne i wegetariańskie) to też coś w czym czują się dobrze. Ryby, owoce morza to podstawa kuchni u wybrzeży Morza Czerwonego.
Poza tym uwielbiają słodycze, głównie wypieki. Drożdżówki, ciasta półfrancuskie, torty, tarty.

Zarówno pod względem kulinarnym, jak i wypoczynkowym warto wybrać ten hotel. Jak ktoś chce jeść na wakacjach po europejsku to będzie zadowolony, ale również ciekawi smaków egipskich się nie zawiodą. Gorąco polecamy!

Zdjęć nie mamy dużo, bo skupialiśmy się głównie na jedzeniu i odpoczynku, ale musicie mi uwierzyć na słowo - było super :)